søndag 30. mai 2010

”Spis, Elsk, Lev”

Er en bok skrevet av Elizabeth Gilbert og har tatt USA med storm etter at Oprah Winfrey har anbefalt den. Originaltittelen er ”Eat, Pray, Love”. ”Pray” er altså oversatt til ”Lev”, en fornuftig oversettelse siden "hedninger" som meg har en tendens til å bli litt nervøse når det dreier seg om å be, og denne boken kan du lese og ha nytte av enten du tror på en gud eller ikke.

Det er delte meninger om boken, og den er absolutt ikke revolusjonerende, men jeg likte den godt. Gilbert skriver lett og morsomt om sin søken etter lykken, kjærligheten og meningen med livet. Selv om noen deler ble litt masete, noen bittelitt kjedelige, og hva er denne oversettelsen ”matvare”!? Det kan da bare ikke stemme?? Så sitter jeg igjen med gode innspill og tanker rundt det å søke etter, hvor du vi og hva du ønsker, med livet ditt. For min egen del har jeg fått veldig lyst til å lære meg mer om det å meditere. Å kunne sitte helt stille og klare å tømme hodet for alle mulige tanker og bare ”være”, det må være deilig. Det tror jeg skal være mitt neste prosjekt! Jeg skal også få sett filmen som er laget med Julia Roberts i hovedrollen.

Jeg har også lest en herlig liten bok som heter ”Jonathan Livingston Seagull- a story”. En utrolig søt og spesiell bok om å følge sine drømmer. Anbefales!


Klem Hanne Ch. :o)

Husk at glemme bagateller.
Husk at nemme hvad det gælder.
Husk at elske, mens du tør det.
Husk at leve, mens du gør det.
(Piet Hein)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar